miercuri, 4 septembrie 2013

Top sporturi care ard grasimi

Oamenii nu au fost “proiectati sa zaca” cu fundul in birou sau in masina, oamenii pastreaza o functionalitate a organismului antica, din vremurile cand singura lor preocupare era sa vaneze si sa se apere. Evident ca intr-o societate moderna nu o sa ne fugarim prin paduri cu bata ca sa avem patratele pe abdomen.

Acesta este topul sporturilor practicabile cu numarul de calorii arse la 30 de minute pentru fiecare activitate descrisa mai jos:

5. Mersul pe jos (200 de calorii/30 minute): ma refer aici la un ritm mediu de mers pe jos. Efortul moderat arde cel mai bine tesutul adipos acumulat in organism. Daca mergem prea incet eficienta este scazuta si nivelul cardio de asemenea, daca mergem prea repde – organismul tinde sa consume rezervele de energie ale organismului prioritar, dupa care incepe sa consume din stratul de grasime.

4. “Trasul de fiare”: chiar daca nu consuma la fel de multe calorii ca si exercitiile aerobe, este bine
de stiut ca 1kg de muschi consuma zilnic 100 de calorii. Prin urmare cu cat vem mai multi muschi pe noi cu atat o sa ardem mai multe calorii cu telecomanda de la televizor in mana. Si sa nu uitam desecretia de endorfina (hormonul fericirii) care pe langa starea generala de bine, ajuta metabolismul si alte cateva procese esentiale ale organismului.

3. Inotul (300-350 calorii/30 minute): daca avem unde si suntem pasionati de inot, eu chiar recomand aceasta activitate din urmatoarele considerente: transpiratia este asimilata in apa, este un exercitiu foarte bun pentru respiratie, senzatia de libertate si reducerea riscului de accidentare.

2. Mersul pe bicicleta sau role (200-400 calorii/30 minute): marele avantaj pentru aceste ectivitati este senzatia de distractie care acopera durerea musculara sau oboseala si putem trece usor peste epuizare. Evident ca pentru a face un antrenement eficient trebuie sa fim perseverenti si constanti. Atentie: purtati mereu echipamentul de protectie adecvat.

1. Alergatul (300-400 calorii/30 minute): este cel mai la indemana si cel mai eficient. La un nivel moderat de intensitate, daca reusim sa alergam fara se ne oprim timp de 30 de minute, atunci ne-am asigurat ca am “prajit” 400 de calorii din stratul de grasime.

In alta ordine de idei, ar fi bine sa avem in vedere ca:

- pentru a fi eficient un antrenament cardio trebuie sa fie neintrerupt (aproximativ 30 de minute),
- trebuie sa aiba o intensitate medie (pulsul aproximativ 120-130 batai pe minut)

- trebuie sa fim perseverenti in atingerea obiectivelor (rezultatele nu se vad dupa o luna, este necesar sa privim antrenemantul ca pe un mod de viata).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu